Φορτηγά διεθνών μεταφορών, ηλεκτρικά και εναλλακτικών καυσίμων, κερδίζουν μέχρι δύο τόνους μικτού βάρους με πρόσφατη απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, σε συμμόρφωση με πρόσφατη κοινοτική οδηγία.
Συγκεκριμένα, στην περίπτωση συνδυασμών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα ή οχημάτων μηδενικών εκπομπών, τα μέγιστα επιτρεπόμενα βάρη αυξάνονται κατά το πρόσθετο βάρος της εναλλακτικής τεχνολογίας καυσίμων ή μηδενικών εκπομπών, με ανώτατο όριο τον 1 και τους 2 τόνους, αντίστοιχα. Δηλαδή αν ο τράκτορας ή το μονό φορτηγό είναι π.χ. φυσικού αερίου αυξάνει το μικτό κατά 1 τόνο, ενώ αν είναι ηλεκτρικό κατά δύο τόνους.
Επίσης, οχήματα μηδενικών εκπομπών: το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος των 18 τόνων αυξάνεται κατά το επιπλέον βάρος που απαιτείται για την τεχνολογία μηδενικών εκπομπών με ανώτατο όριο τους 2 τόνους.
Αύξηση μικτού βάρους μέχρι δύο τόνους προβλέπεται και για τα τριαξονικά. Συγκεκριμένα, η απόφαση ορίζει τα εξής:
«Τριαξονικά οχήματα μηδενικών εκπομπών: το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος των 25 τόνων, ή 26 τόνων όταν ο κινητήριος άξονας είναι εξοπλισμένος με διπλά ελαστικά και αερανάρτηση ή ανάρτηση αναγνωρισμένη ως ισοδύναμη εντός της Ένωσης, ή όταν κάθε κινητήριος άξονας είναι εξοπλισμένος με διπλά ελαστικά και το μέγιστο βάρος κάθε άξονα δεν υπερβαίνει τους 9,5 τόνους, αυξάνεται κατά το επιπλέον βάρος της τεχνολογίας μηδενικών εκπομπών με ανώτατο όριο τους 2 τόνους».
Ομοίως, και για αρθρωτά λεωφορεία προβλέπεται ότι:
«Τριαξονικά αρθρωτά λεωφορεία που είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών: το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος των 28 τόνων αυξάνεται κατά το επιπλέον βάρος που απαιτείται για την τεχνολογία μηδενικών εκπομπών με ανώτατο όριο τους 2 τόνους».