Ο Όμιλος Volkswagen επενδύει συνεχώς στην αντεπίθεσή του στην Κίνα, καθώς μετά από πολλά χρόνια έχασε την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά της γερμανικής εταιρείας, στην οποία και ταξινομούνται περίπου 2,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα Volkswagen τον χρόνο σε συνεργασία με τις FAW και SAIC, ένα ποσοστό αγοράς πέριξ του 14%.
Το τμήμα εκείνο της αγοράς το οποίο δημιουργεί ισχυρές πιέσεις στην Volkswagen είναι αυτό των φθηνών (σε σχέση με τον ανταγωνισμό) αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων από δεκάδες τοπικούς ανταγωνιστές. Σε μία προσπάθεια να αντιστραφεί η κατάσταση αυτή, η Volkswagen ανακοίνωσε πως έχει συνάψει Master Agreement για τη συνεργασία σε θέματα πλατφόρμας και λογισμικού με την κινεζική XPENG, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική της.
Πρόσφατα, η Volkswagen ολοκλήρωσε την απόκτηση μετοχών που αντιστοιχούσαν περίπου στο 4,99% του συνολικού εκδοθέντος και κυκλοφορούντος μετοχικού κεφαλαίου της XPENG.
Η συμφωνία επικεντρώνεται στην αρχική κοινή ανάπτυξη δύο μεσαίων οχημάτων της μάρκας Volkswagen, με το πρώτο που θα λανσαριστεί στην αγορά να είναι ένα SUV. Αυτό, σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα επιτρέψει στη VW να επεκτείνει γρήγορα το υπάρχον χαρτοφυλάκιό της, για να προσεγγίσει νέες ομάδες πελατών στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά EV στην Κίνα.
Τα δύο από κοινού εξελιγμένα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα είναι εξοπλισμένα με λογισμικό (και hardware) τελευταίας τεχνολογίας, «προσφέροντας στους Κινέζους πελάτες μια διαισθητική, συνδεδεμένη ψηφιακή εμπειρία και προηγμένες λειτουργίες αυτοματοποιημένης οδήγησης» σύμφωνα με την ανακοίνωση. Όλα τα εμπλεκόμενα μέρη θα «συνεισφέρουν τις αντίστοιχες βασικές τους ικανότητες στο κοινό έργο ανάπτυξης».
Θεμέλιο μελλοντικής στρατηγικής συνεργασίας
Στην ανακοίνωση επαναλαμβάνονται επίσης οι στόχοι της συνεργασίας που είχαν ήδη δηλωθεί πέρυσι: «οι κύκλοι ανάπτυξης και εξέλιξης προϊόντων πρόκειται να μειωθούν κατά "περισσότερο από 30%" μέσω της από κοινού προμήθειας εξαρτημάτων και ανταλλακτικών και της χρήσης καινοτόμων τεχνολογιών στη φάση σχεδιασμού και μηχανικής του οχήματος». Η παραγωγική βάση του συνεταιρισμού θα εδρεύει σε ένα νέο εργοστάσιο στην πόλη Χέφεϊ. Υπό το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Κίνας Ralf Brandstätter, η VW έχει υιοθετήσει μια στρατηγική την οποία αποκαλεί «Στην Κίνα, για την Κίνα». Η στρατηγική αυτή αποσκοπεί στον εντοπισμό των βασικών τάσεων στην κινεζική αγορά σε πρώιμο στάδιο της ανάπτυξης προϊόντων και στη συνέχεια στην «αποτελεσματικότερη αξιοποίηση της δυναμικής ανάπτυξης και της έντονης καινοτομίας της αγοράς. Αυτό πρόκειται να επιτευχθεί αφενός μέσω των νέων εγκαταστάσεων στην πόλη Χέφεϊ που θα αξιοποιηθούν ως κόμβος ανάπτυξης για ένα ευρύ φάσμα εργασιών και εμπορικών σημάτων, αλλά και μέσω της συνεργασίας με την XPENG. Αναφέρεται, τέλος, ότι ο όμιλος VW εξετάζει ενεργά τη συνεργασία με τοπικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας στην Κίνα.