Αυξήθηκε κατά 4.000.000 ευρώ η επιδότηση για τα έτη 2024-2025 της δράσης «e-Astypalea» για τις επιχειρήσεις κάθε νόμιμης μορφής που διαθέτουν φορολογική έδρα ή/και φορολογικό υποκατάστημα στον Δήμο Αστυπάλαιας και δραστηριοποιούνται κατά τρόπο μόνιμο στο νησί ήδη προ της δημοσίευσης αυτής της απόφασης (09/02-ΦΕΚ 1002/Β/24), ανεξάρτητα από τη νομική μορφή τους και οι οποίες δεν χαρακτηρίζονται προβληματικές δικαιούνται αγοράς ή χρηματοδοτικής μίσθωσης έως τριάντα (30) αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων μέγιστης μάζας έως 3,5 τόνους ή/και ηλεκτρικών δίκυκλων ή τρίκυκλων ή ποδηλάτων.
Επισημαίνεται ότι το συνολικό ποσό των ενισχύσεων που χορηγούνται σε μια ενιαία επιχείρηση δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των 300.000 ευρώ ανά επιχείρηση σε οποιαδήποτε περίοδο τριών ετών.
Ορίζεται, επίσης, ότι το σύνολο των αιτηθέντων αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών ή/και επαγγελματικών οχημάτων μέγιστης μάζας έως 3,5 τόνους ανά τελικό αποδέκτη δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δεκαπέντε (15) και πάντα υπό την προϋπόθεση ότι το συνολικό μίγμα των οχημάτων που επιλέγεται προς επιδότηση δεν θα αθροίζει ποσό δημόσιας δαπάνης το οποίο με το σύνολο των ενισχύσεων που έχουν χορηγηθεί σε οποιαδήποτε περίοδο τριών ετών θα υπερβεί το όριο των 300.000€.
Ειδικά για τα ηλεκτρικά ποδήλατα ορίζεται ότι το σύνολο των αιτηθέντων ηλεκτρικών ποδηλάτων ανά τελικό αποδέκτη δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δέκα (10).
Επιπλέον επιδότηση και οικολογικό bonus
Με την ίδια απόφαση ορίζονται και τα παρακάτω:
- Δικαιούται την επιπλέον επιδότηση μέσω της απόσυρσης παλαιού οχήματος ή/και δίκυκλου/τρίκυκλου, με τον όρο της απόσυρσης για κάθε ένα νέο ηλεκτρικό όχημα για το οποίο αιτείται επιδότησης (πλην ποδηλάτων).
- Δικαιούται την επιπλέον επιδότηση για την αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης Η/Ο, με ανώτατο αριθμό επιδοτούμενων «έξυπνων» σημείων επαναφόρτισης Η/Ο ίσο με το συνολικό αριθμό αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών ή/και επαγγελματικών οχημάτων μέγιστης μάζας έως 3,5 τόνους για τα οποία αιτείται επιδότησης.
Οι τελικοί αποδέκτες (επιχειρήσεις) που αιτούνται «οικολογικού» bonus για την αγορά μόνο ηλεκτρικών ποδηλάτων, δεν δικαιούνται της επιπλέον επιδότησης για «έξυπνα» σημεία επαναφόρτισης Η/Ο και απόσυρσης οχήματος.
Οχήματα τύπου Μ1, Ν1 (αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα μέγιστης μάζας έως 3,5 τόνους): ποσοστό έως εβδομήντα τοις εκατό (70%) της συνολικής δημόσιας δαπάνης.
Οχήματα τύπου L (δίκυκλα/τρίκυκλα): ποσοστό έως είκοσι τοις εκατό (20%) της συνολικής δημόσιας δαπάνης.
Ηλεκτρικά ποδήλατα: ποσοστό έως δέκα τοις εκατό (10%) της συνολικής δημόσιας δαπάνης.
Απόσυρση με bonus και για τα επαγγελματικά
Η απόσυρση συμβατικού αυτοκινήτου ή δικύκλου/ τρικύκλου (εξαιρουμένων των ποδηλάτων) είναι προαιρετική και επιβραβεύεται με συνολικό ποσό ύψους τριών χιλιάδων (3.000€) ευρώ για τα αυτοκίνητα και οκτακοσίων ευρώ (800€) για τα δίκυκλα/τρίκυκλα. Ειδικά για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα έως 3,5 τόνους, η απόσυρση επιβραβεύεται με συνολικό ποσό ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ.
Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζονται αναλυτικά οι επιδοτήσεις οχημάτων ΙΧ, ταξί και επιχειρήσεων (πάντα για αμιγώς ηλεκτρικά).