«EAVan» ονομάζεται το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τετράκυκλο ποδήλατο της βρετανικής εταιρείας Electric Assisted Vehicles Limited (EAV).
Αποτελεί την εναλλακτική πρόταση για πράσινες last mile διανομές, καθώς διαθέτει χώρο φόρτωσης όγκου 1 m3 - 3 m3 και είναι σε θέση να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο έως και 120 κιλών. Σημειώνεται, πως ο χειριστής του EAVan έχει στη διάθεσή του τον διακόπτη «Enertia», τον οποίο αν ενεργοποιήσει με τον αντίχειρά του, δέχεται ηλεκτρική βοήθεια μέχρι να πιάσει ταχύτητα 5 χλμ./ώρα. Στο μεταξύ, ο οδηγός έχει αρχίσει το πετάλι, κάνοντας καλό όχι μόνο στον πλανήτη αλλά και στη φυσική του κατάσταση. Στη συνέχεια, ο μικρός ηλεκτροκινητήρας υποβοηθάει τον οδηγό, προκειμένου να επιτευχθεί η τελική ταχύτητα των 25 χλμ./ώρα. Ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας που φέρει, το EAVan απαιτεί φόρτιση ανά 25 – 65 χλμ., κάτι που γίνεται μέσω βύσματος σε πρίζα 240 V.
Πρόσφατα, η εταιρεία που εδρεύει στο Οξφορντσάιρ της Αγγλίας, επιβεβαίωσε ότι έχει λάβει παραγγελίες για το EAVan από τη νορβηγική ταχυδρομική και εφοδιαστική εταιρεία Posten Norge και την αδελφή εταιρεία logistics, Bring. com. Οι δύο εταιρείες παρήγγειλαν τις εκδόσεις με μεσαίο και μακρύ μεταξόνιο (συνολικό μήκος 2,3 και 2,86 μ. αντίστοιχα), ενώ υπάρχει ακόμα και η έκδοση με το κοντό μεταξόνιο που έχει μήκος 1,94 μ.
Αξίζει να τονιστεί πως ο οδηγός του EAVan είναι προστατευμένος από τα στοιχεία της φύσης και παράλληλα έχει στη διάθεσή του φώτα, καθρέπτες, φρένα, χειρόφρενο, σύστημα κλειδώματος του χώρου φόρτωσης, κ.α. Πριν το τέλος του χρόνου, τα πρώτα EAVan θα κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Στοκχόλμης, του Όσλο και της Κοπεγχάγης.
Στο μεταξύ, η EAV έλαβε μία ακόμα παραγγελία για το τετράκυκλο ποδήλατό της, αυτή τη φορά από τη βρετανική εταιρεία διανομής δεμάτων DPD, η οποία συμμετείχε και στην εξέλιξη του ηλεκτρικού οχήματος. Οι δέκα πρώτες μονάδες παραδόθηκαν ήδη, με τις μισές από αυτές να πιάνουν δουλειά στο Λονδίνο, στο Γιορκ και στο Νιούμπερι και τις υπόλοιπες να αποστέλλονται σε παραρτήματα της DPD στην Ιρλανδία, την Ισπανία, τη Γερμανία, την Πορτογαλία και τη Γαλλία, προκειμένου να προωθηθεί η εξαγωγή του οχήματος και σε άλλες αγορές.