EXPO

Δοκιμή: Νέο ηλεκτρικό Opel Vivaro και Citroen E-Jumper Υδρογόνου

Στον αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιούμε τη λειτουργία Normal όπου συνδυάζονται οικονομία και πιο αυξημένες επιδόσεις.

Τετ, 04/10/2024 - 16:20
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: Stellantis
φωτό: Stellantis

Ο όμιλος Stellantis σε μια επίδειξη ισχύος παρουσίασε πρόσφατα 12 νέα μοντέλα, από τις εταιρείες Citroen, Fiat Professional, Opel, Peugeot και Vauxhall, στις κατηγορίες των κόμπακτ, μεσαίων και μεγάλων βαν. Μεταξύ αυτών, το ηλεκτρικό Opel Vivaro, καθώς και το νέο Citroen E-Jumper υδρογόνου.

Ηλεκτρικό Opel Vivaro

Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το ηλεκτρικό Opel Vivaro σε μικτή διαδρομή, εντός και εκτός πόλης. Το καντράν έχει ψηφιακή απεικόνιση και στο μέσο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη 10 ιντσών μέσω της οποίας χρησιμοποιούμε το σύστημα πλοήγησης. Επιπλέον, οι αποθηκευτικοί χώροι γύρω από τον πίνακα οργάνων και την κεντρική κονσόλα έχουν αυξηθεί, διευκολύνοντας την αποθήκευση καθημερινών αντικειμένων. 

Το τιμόνι δέχεται ρυθμίσεις μέσα-έξω και πάνω-κάτω, έτσι ώστε να βρούμε την κατάλληλη θέση οδήγησης. Επίσης το κάθισμα μπορεί να μεταφερθεί αρκετά εκατοστά προς τα πίσω, εξασφαλίζοντας αρκετό χώρο για τα πόδια του οδηγού. 
Γυρίζουμε το κλειδί στη μίζα για να εκκινήσει ο ηλεκτροκινητήρας, χωρίς φυσικά να ακούγεται ο παραμικρός θόρυβος μόλις ενεργοποιείται. Στην κεντρική κονσόλα είναι τοποθετημένος ένας μικρός διακόπτης από τον οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη θέση πάρκινγκ, την οδήγηση, την όπισθεν και τη νεκρά. Ακριβώς δίπλα είναι το Drive mode από όπου επιλέγει διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Power) ανάλογα με την τοπογραφία της διαδρομής. Για τη μετακίνηση εντός πόλεως επιλέγουμε τη λειτουργία Eco καθώς δεν απαιτούμε αυξημένες επιδόσεις. Στον αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιούμε τη λειτουργία Normal όπου συνδυάζονται, οικονομία και πιο αυξημένες επιδόσεις. Σε ανηφορικές διαδρομές ιδανική είναι η λειτουργία Power όπου ο οδηγός θα πάρει το μέγιστο των δυνατοτήτων, αλλά με την αυτονομία της μπαταρίας να πέφτει πιο γρήγορα. 

Το ηλεκτρικό Vivaro είναι διαθέσιμο με μπαταρία χωρητικότητας 50 ή 75 κιλοβατώρων (kWh), με αυτονομία 224 και 350 χιλιόμετρα αντίστοιχα. Σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης 100 kW DC, απαιτείται μια σύντομη στάση περίπου 38 λεπτών για την μπαταρία 50 kWh και 45 λεπτών για τη μπαταρία 75 kWh για φόρτιση από 5 έως 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας.

Το νέο ηλεκτρικό Vivaro τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 100 kW/136 ίππων. Η μέγιστη ροπή των 260 Nm είναι διαθέσιμη από το πρώτο πάτημα του γκαζιού, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 130 χλμ./ώρα. 

Η ποιότητα κύλισης είναι άριστη και η απουσία θορύβου από τον ηλεκτροκινητήρα είναι ένα μεγάλο ατού του αυτοκινήτου. Να αναφέρουμε επίσης ότι το κιβώτιο έχει μία ταχύτητα, με αποτέλεσμα την ομαλή λειτουργία χωρίς τραντάγματα κατά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση. 

Συστήματα όπως η ειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, η ειδοποίηση υπνηλίας, ο έλεγχος ευστάθειας του τρέιλερ και το πλευρικό προστατευτικό ολοκληρώνουν την γκάμα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, κάνοντας τη ζωή του επαγγελματία ακόμη πιο εύκολη. Τέλος, το προσαρμοζόμενο Cruise control με λειτουργία Stop and Go είναι επίσης διαθέσιμο στο ηλεκτρικό Vivaro, αυξομειώνοντας την ταχύτητα όποτε είναι απαραίτητο.

Citroen E-Jumper Υδρογόνου

O όμιλος Stellantis παρουσίασε στατικά και το νέο βαν υδρογόνου, συγκεκριμένα το νέο Citroen E-Jumper υδρογόνου, με την αυτονομία του να φτάνει μέχρι και τα 500 χιλιόμετρα. Η φόρτιση επιτυγχάνεται μόλις σε πέντε λεπτά και είναι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του υδρογόνου. 

φωτό: Stellantis

Αναφορικά με τον χώρο φόρτωσης έχει χωρητικότητα μέχρι 17 κ.μ. και ωφέλιμο 1.3 τόνους. Για τα μεσαίου μεγέθους φορτηγά, μια δεύτερη γενιά του συστήματος κυψελών καυσίμου θα εξασφαλίζει επίσης μελλοντική αυτονομία έως και 400 χιλιόμετρα και χρόνο ανεφοδιασμού λιγότερο από τέσσερα λεπτά.