EXPO

Δοκιμάζουμε το DACIA Spring

Το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα της Ελληνικής αγοράς

από Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος | Τετ, 03/27/2024 - 14:37
Κοινοποίηση στα Social Media
dacia

Το ηλεκτρικό Dacia Spring είναι ένα ξεχωριστό όχημα το οποίο συνδυάζει την ευκολία στη μετακίνηση και την ευελιξία ενός μίνι, τους χώρους και την ευρυχωρία ενός μικρομεσαίου έχοντας την εμφάνιση ενός μικρού SUV ή crossover. 

Μία ιδιαίτερη πρόταση για την πόλη που απευθύνεται στην πλειοψηφία όσων θέλουν να μετακινηθούν με πολύ χαμηλό κόστος. Είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο που προτείνεται για αστική και περιαστική χρήση και ένα από τα λίγα με ικανοποιητικό χρόνο απόσβεσης σε σχέση με βενζινοκίνητα μοντέλα και με τελική τιμή, μετά την επιδότηση στα 18.950 ευρώ.

dacia

Στον δρόμο

dacia

Οδηγώντας το Spring τα πρώτα και κυρίαρχα συναισθήματα που βιώνει ο οδηγός είναι η αίσθηση ασφάλειας από τα φρένα, η άνεση της ανάρτησης η οποία αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου καθώς επίσης και το υπερβολικά ελαφρύ και εύκολο τιμόνι. Η ανάρτηση πέρα από τις πολύ καλές αποσβέσεις των όποιων ανωμαλιών δίνει κάποιες κλίσεις στο αμάξωμα πάνω στις  στροφές αλλά όχι σε βαθμό που να ενοχλεί τους επιβάτες. 

dacia

Αναφορικά με το πετάλ του γκαζιού, η αίσθηση είναι πολύ καλή καθώς επίσης οι επιδόσεις στις ρεπρίζ είναι εξίσου πολύ καλές, ειδικά εάν αναλογιστεί κανείς πως αυτή η επιτάχυνση προέρχεται από μόλις 65 ίππους! Εάν μπορούσαμε να συγκρίνουμε την επιτάχυνση εν κινήσει από 30 χλμ./ ώρα σε 60 χλμ./ ή 80 χλμ./ ώρα, σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο θα λέγαμε πως θυμίζει παλιότερο ατμοσφαιρικό 1600αρι 110 ίππων. Η επιτάχυνσή του όμως αυτή χρήζει προσοχής φτάνοντας σε στροφή, καθώςτο κράτημα του αυτοκινήτου απαιτεί την επιδεξιότητα του οδηγού για να μην ξεφύγει. Για τη συμπεριφορά αυτή πιθανότατα ευθύνονται σε κάποιον βαθμό και τα ελαστικά του οχήματος δοκιμής, αν κρίνουμε και από τα συχνά σπιναρίσματα στις επιταχύνσεις καθώς και στη λειτουργία του ABS κατά το φρενάρισμα ειδικά στο βρεγμένο αλλά και στο στεγνό οδόστρωμα. Σε γενικές γραμμές η κύλιση του DACIA Spring είναι πολύ καλή με εξαιρετική απόδοση των φρένων και της ανάρτησης ενώ και ο ηλεκτροκινητήρας είναι πολλά υποσχόμενος.

dacia

Επιδόσεις

Ο κινητήρας των 65 ίππων εντελώς αθόρυβος αποδεικνύεται ικανοποιητικός και με το παραπάνω, έχοντας εξαιρετικές επιταχύνσεις εν κινήσει αλλά και από στάση. ιδιαίτερα αποδοτική είναι και η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας. Αξίζει να αναφέρουμε πως με συντηρητική οδήγηση, αν δηλαδή οδηγούμε με γνώμονα την οικονομία, είναι δυνατόν να αυξηθεί η εμβέλεια των 250 χιλιομέτρων που δίνει ο κατασκευαστής. Τα 250 αυτά χιλιόμετρα αυτονομίας θα κοστίσουν σύμφωνα με τις σημερινές τιμές ρεύματος περίπου 3,5€, ή κάτι λιγότερο από 1,5€ ανά 100 χλμ. Συγκριτικά με ένα νέο βενζινοκίνητο ή υβριδικό μοντέλο που καίει 7 λίτρα στα 100 χλμ. (σχεδόν 14€ /100χλμ), το DACIA Spring αποσβένει πλήρως την τιμή αγοράς του μόνο από τη διαφορά του κόστους των καυσίμων στα πρώτα 150.000 χλμ. (χρειάζεται περίπου 2.250€ σε ρεύμα ενώ το συμβατικό θα χρειαζόταν 21.000€ σε βενζίνη). Με ενεργοποιημένη την επιλογή ECO η κατανάλωση μειώνεται ακόμα περισσότερο χαρίζοντας μερικά χιλιόμετρα αυτονομίας επιπλέον, ενώ όταν δεν είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία ECO η επιτάχυνση που χαρίζει ο κινητήρας είναι λίγο αυξημένη.

Εσωτερικά 

dacia

Άνετο με δωρικό σχεδιασμό και μίνιμαλ αισθητική, χαρίζει αφθονία χώρων για μικροαντικείμενα. Εύκολη επιβίβαση και αποβίβαση παρά τις μικρές πόρτες, με την κεντρική κολώνα όμως να ενοχλεί πιθανώς τους πολύ ψηλούς επιβάτες. Οι εμπρός θέσεις είναι όρθιες και αρκετά ψηλά τοποθετημένες, ενώ είναι αισθητή η απουσία της δυνατότητας ρύθμισης σε ύψος. Τα καθίσματα με επένδυση δερματίνης είναι ικανοποιητικά, αν και μάλλον θα τα θέλαμε λίγο πιο επικλινή προς τα πίσω ώστε να αγκαλιάζουν το σώμα περισσότερο. 

dacia

Ο αέρας για τα γόνατα είναι επαρκέστατος, όπως και ο χώρος γύρω από τους ώμους και τα χέρια. Ομοίως και πίσω, οι επιβάτες θα καθίσουν άνετα χωρίς να στριμωχτούν αν και πιθανώς να χρειαστεί να τραβηχτούν τα καθίσματα λίγο εμπρός για τους ψηλούς πίσω επιβάτες. Λίγη υπομονή θα χρειαστεί μέχρι να τοποθετηθεί το παιδικό καθισματάκι κυρίως λόγω του μικρού ανοίγματος της πίσω πόρτας. Σε κάθε περίπτωση οι ζώνες τριών σημείων εμπνέουν ασφάλεια ακόμα και στο δυνατό φρενάρισμα σε συνδυασμό με την ύπαρξη isofix και πίσω άγκιστρου. 

Ο χώρος αποσκευών χωρητικότητας 270 λίτρων θεωρείται πλούσιος για το δεδομένο μήκος του οχήματος ενώ σίγουρα φαίνεται μεγαλύτερος κυρίως λόγω της ορθογώνιας δομής του. 

dacia

Το κυρίαρχο υλικό στην καμπίνα επιβατών είναι το σκληρό πλαστικό το οποίο καλύπτει το ταμπλό επάνω και κάτω μέχρι το φινίρισμα των θυρών. Οπτικά όλα είναι αρμονικά και δένουν όμορφα τόσο χρωματικά με τις μαύρες επιφάνειες και τις μπρονζέ πινελιές όσο και λειτουργικά μιας και συνυπάρχουν με τις σύγχρονες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας. 

dacia

Διαθέτει οθόνη πολλαπλών λειτουργιών 7”, αερόσακους μετωπικούς και πλευρικούς, κλιματισμό, πλήκτρο SOS, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες κλπ. Ένα στοιχείο που σίγουρα ενδιαφέρει τον πελάτη είναι η εξαιρετική ορατότητα που προσφέρει στον δρόμο και στα κινούμενα οχήματα περιμετρικά. Εξαιρετική, αν και δωρική, είναι επίσης και η πληροφόρηση και η ευκρίνεια της οθόνης που αντικαθιστά το οδόμετρο και το ταχύμετρο.

Εξωτερικά

dacia

Οι μικρές του διαστάσεις σε μήκος 3.734mm x  ύψος 1.516 και πλάτος 1.622mm με τους καθρέπτες, το κάνουν να είναι ιδανικό όχημα για κίνηση στην πόλη και σε στενά δρομάκια. Εξωτερικά ξεχωρίζουν οι καλαίσθητες ζάντες κράματος αλουμινίου 14” που φορούν ελαστικά διαστάσεων 165/70-14. Επίσης ξεχωρίζουν τα LED φώτα ημέρας, οι χαλκόχρωμοι καθρέπτες, η επιβλητική σχεδίαση του εμπρός μέρους και οι σχάρες οροφής με τις χάλκινες λεπτομέρειες. Η φόρτισή του πραγματοποιείται πολύ εύκολα ανοίγοντας ένα καπάκι στη μάσκα εμπρός και τοποθετώντας το σχετικό καλώδιο φόρτισης. Τα 2 διαθέσιμα καλώδια φόρτισης αποθηκεύονται κάτω από τον χώρο αποσκευών και είναι εύκολα προσβάσιμα. Ο χρόνος φόρτισης για οικιακή πρίζα από άδειο σε 100%, ανέρχεται σε περίπου 13 ώρες, ενώ από ταχυφορτιστή 30kw θα χρειαστεί περίπου μία ώρα για το 80%.

Με δύο λόγια

dacia

Το ηλεκτρικό Dacia Spring είναι ένα υπερυψωμένο μικρό αλλά ευρύχωρο hatchback με προσεγμένη εργονομία και μεγάλο port baggage βάσει αναλογιών. Είναι ευέλικτο με εξαιρετικές επιταχύνσεις και απροβλημάτιστη λειτουργία στην πόλη και τις μεγάλες λεωφόρους ενώ είναι άκρως οικονομικό. Απορροφά υποδειγματικά τις ανωμαλίες του δρόμου και επιβραδύνει αποφασιστικά και δυνατά. Διαθέτει όλες τις ανέσεις που ζητά ο μέσος οδηγός στην καθημερινότητά του, ενώ προτείνεται η αλλαγή ελαστικών διότι θεωρούμε ότι το αδικούν. 

dacia dacia