EXPO

Οι οριστικοί δασμοί της ΕΕ σε βάρος των κινέζικων ηλεκτρικών οχημάτων

Οι αντισταθμιστικοί δασμοί που επιβλήθηκαν σε 3 μάρκες.

Τετ, 10/30/2024 - 12:39
Κοινοποίηση στα Social Media
electric

Οριστικοποιήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι αντισταθμιστικοί δασμοί στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα για περίοδο πέντε ετών. Όπως έχει ήδη γνωστοποιηθεί, η έρευνα διαπίστωσε ότι η αλυσίδα αξίας των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα επωφελείται από αθέμιτες επιδοτήσεις, οι οποίες προκαλούν απειλή οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς BEV στην ΕΕ. 

Παράλληλα, η ΕΕ και η Κίνα συνεχίζουν να διαπραγματεύονται για την εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων, συμβατών με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (WTO), με σκοπό την αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν από την έρευνα. Η Επιτροπή παραμένει επίσης ανοικτή σε προτάσεις ως προς τις τιμές από μεμονωμένους εξαγωγείς, όπως ορίζεται από τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ.

Οι δασμοί

Οι αντισταθμιστικοί δασμοί που επιβλήθηκαν σε 3 μάρκες και για πέντε έτη οριστικοποιήθηκαν ως εξής:

BYD: 17,0%

Geely: 18,8%

SAIC: 35,3%

Άλλες συνεργαζόμενες εταιρείες θα υπόκεινται σε δασμό 20,7%. Μετά από τεκµηριωµένη αίτηση για ατοµική εξέταση, στην Tesla θα επιβληθεί δασµός 7,8%. Σε όλες τις άλλες µη συνεργαζόµενες εταιρείες θα επιβληθεί δασµός 35,3%.

Οι οριστικοί δασμοί θα εισπραχθούν άμεσα ενώ οι προσωρινοί δασμοί που επιβλήθηκαν στις εισαγωγές BEV από την Κίνα στις 4 Ιουλίου 2024 δεν θα εισπραχθούν.

Ωστόσο, οι εισαγωγείς μπορούν να ζητήσουν επιστροφή εάν πιστεύουν ότι ο παραγωγός-εξαγωγέας τους δεν έχει επιδοτηθεί ή εάν το περιθώριο επιδότησης είναι μικρότερο από τους δασμούς που κατέβαλαν οι εισαγωγείς. Το αίτημα αυτό πρέπει να είναι αιτιολογημένο και να συνοδεύεται από τα αντίστοιχα αποδεικτικά στοιχεία.

Υπενθυμίζουμε ότι η έρευνα ανακοινώθηκε από την Ursula von der Leyen, Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 13 Σεπτεμβρίου 2023 κατά τη διάρκεια της ομιλίας της για την κατάσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (SOTEU). Η απόφαση αυτή βασίστηκε σε στοιχεία σχετικά με την ταχεία αύξηση των εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων σε χαμηλές τιμές που προέρχονται από την Κίνα προς την ΕΕ. Η Επιτροπή ακολούθησε αυστηρές νομικές διαδικασίες σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ, επιτρέποντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής κυβέρνησης και των εταιρειών/ εξαγωγέων, να υποβάλουν σχόλια, αποδεικτικά στοιχεία και επιχειρήματα.