EXPO

Πόσα χιλιόμετρα κόβει το τρέιλερ στα ηλεκτρικά βαν

Τι δείχνει η τελευταία έρευνα.

Δευ, 08/26/2024 - 15:17
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Μια νέα επιστημονική έρευνα από την εταιρεία Arval UK, που ειδικεύεται στη βιώσιμη κινητικότητα, αποκάλυψε ότι η ρυμούλκηση μειώνει την αυτονομία ενός ηλεκτρικού ελαφρού επαγγελματικού οχήματος κατά 23-31% σε σχέση με την τιμή που ανακοινώνεται επίσημα από κάθε κατασκευαστή. 

Τα δεδομένα που δημοσιεύονται στην τελευταία έκθεση «Electric Vehicles Revealed» δίνουν στους επαγγελματίες στόλους και τις επιχειρήσεις τις ακριβείς πληροφορίες που χρειάζονται για να λάβουν τεκμηριωμένη απόφαση σχετικά με τις κατάλληλες μεταφορικές εφαρμογές για τα ηλεκτρικά LCV.

Παράλληλα με τα δεδομένα ρυμούλκησης, η έκθεση παρέχει επίσης εικόνα για τον αντίκτυπο του ωφέλιμου φορτίου στα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV). Για τα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικά van, το φόρτωμα στο ήμισυ του μέγιστου ωφέλιμου, είχε ως αποτέλεσμα μια πτώση 7% σε σχέση με την πραγματική εμβέλεια και μια πτώση 11% με πλήρες (100%) φορτίο. Αν προστεθεί η ρυμούλκηση, η εμβέλεια ήταν 24% χαμηλότερη από το μέγιστη που ανακοινώνει κάθε κατασκευαστής χωρίς φορτίο. Αυτές οι μειώσεις αντιπροσωπεύουν μια πτώση 14% μεταξύ πλήρως φορτωμένου και πλήρως φορτωμένου συν τρέιλερ βάρους 500 κιλών.

Μείωση της αυτονομίας όταν ρυμουλκείται τρέιλερ

Για τα μεγάλα ηλεκτρικά van, η αυτονομία με φορτίο στην «κλούβα» στο ήμισυ του μέγιστου που καταγράφηκε ήταν 11% χαμηλότερη, για το πλήρες φορτίο (μέγιστο του ωφέλιμου) 14%, ενώ κατά τη ρυμούλκηση τρέιλερ συνολικού βάρους 500 κιλών, η αυτονομία ήταν 31% χαμηλότερη από το μέγιστο όριο που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Η μετακίνηση από ένα πλήρως φορτωμένο van σε άλλο, επίσης πλήρως φορτωμένο συν ρυμούλκηση με τρέιλερ ισοδυναμεί με μείωση της αυτονομίας κατά 20%. Συγκριτικά, για τα πετρελαιοκίνητα LCV, οι ειδικοί της Arval έχουν καταγράψει αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 15% όταν υπάρχει τρέιλερ, έναντι ενός ντίζελ van που είναι στο 100% του ωφέλιμου φορτίου, χωρίς τρέιλερ. 

Ο συντάκτης της έκθεσης και σύμβουλος LCV της Arval UK, Simon Cook, εξήγησε: «Για τα επαγγελματικά οχήματα, τα οποία συνήθως ρυμουλκούν ενώ μεταφέρουν και πλήρες φορτίο στην “κλούβα”, η έρευνα διαπίστωσε ότι η αυτονομία μειώθηκε κατά ένα τέταρτο έως ακόμη κι ένα τρίτο σε σχέση με αυτή που ανακοινώνεται επίσημα. «Τι σημαίνει αυτό στην πραγματικότητα; Εάν η αυτονομία του πλήρως φορτισμένου φορτηγού σας είναι π.χ., 200 χιλιόμετρα χωρίς φορτίο στην “κλούβα”, τότε η χιλιομετρική εμβέλεια πέφτει στα 135-146 χιλιόμετρα έλκοντας το τρέιλερ. Εάν δηλαδή κάποιος προγραμματίζει τη δουλειά του με βάση την αυτονομία, ενώ βρίσκεται φορτωμένος στο 100% του ωφέλιμου φορτίου και προβλέπει αυτονομία 170 χιλιομέτρων, τότε εξαιτίας της ρυμούλκησης θα είναι έχει μείωση 23-35 χιλιομέτρων».

Σημειώνεται ότι η έρευνα για τα ηλεκτρικά van διεξήχθη στο φημισμένο Millbrook Proving Ground της UATC στο Bedfordshire. Οι δοκιμές ήταν πανομοιότυπες και διεξήχθησαν σε δυναμόμετρο για την ακριβή και συνεπή αναπαραγωγή της οδήγησης σε πραγματική χρήση με διαφορετικές καταστάσεις φορτίου και κατά τη ρυμούλκηση τρέιλερ βάρους 500 κιλών. 

Πηγή: Arval Uk