EXPO

Ηλεκτρικό DAF LF 19t με αυτονομία 280 χλμ.

Μετά το CF Electric των έως και 37 τόνων η DAF Trucks παρουσιάζει και το 19τονο LF Electric, ένα 4x2 ηλεκτρικό φορτηγό διανομών που διατίθεται σε εκδόσεις μεταξονίου 5.300 ή 5.850 χλστ. και το οποίο
Παρ, 04/02/2021 - 12:52
Κοινοποίηση στα Social Media
Η παραγωγή του DAF LF Electric θα ξεκινήσει τον προσεχή Μάιο

Μετά το CF Electric των έως και 37 τόνων η DAF Trucks παρουσιάζει και το 19τονο LF Electric, ένα 4x2 ηλεκτρικό φορτηγό διανομών που διατίθεται σε εκδόσεις μεταξονίου 5.300 ή 5.850 χλστ. και το οποίο έχει ωφέλιμο φορτίο 11.700 κιλών (απόβαρο 7.300 κιλά).

Η παραγωγή του DAF LF Electric θα ξεκινήσει τον προσεχή Μάιο στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις εγκαταστάσεις της Leyland Trucks, η οποία -όπως και η DAF- ανήκει στον όμιλο PACCAR. Σημειώνεται, πως το φορτηγό διανομών μηδενικών ρύπων εξελίχθηκε σε στενή συνεργασία με την Dana, από την οποία προέρχεται και ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 250 kW (340 ίπποι) συνεχούς ισχύος και 1.200 Nm ροπής, δύο τιμές που φτάνουν έως τα 370 kW (503 ίπποι) και τα 3.700 Nm στην στιγμιαία κορύφωσή τους.

Μπαταρίες λιθίου - σιδήρου LFP (Lithium Ferro Phosphate) χωρητικότητας 282 kWh (254 kWh η χρησιμοποιούμενη), τροφοδοτούν με ενέργεια τον ηλεκτρικό κινητήρα. Οι εν λόγω τελευταίας γενιάς μπαταρίες, δεν περιέχουν κοβάλτιο ή μαγνήσιο, έχουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, είναι πιο ασφαλείς απέναντι στον κίνδυνο ανάφλεξης και συνοδεύονται από 6ετή εγγύηση. Η μέγιστη αυτονομία που προσφέρουν οι μπαταρίες στο DAF LF Electric είναι της τάξης των 280 χλμ.

Αξίζει να αναφερθεί, πως το λεγόμενο «Σύστημα Συνδυασμένης Φόρτισης» προσδίδει στο φορτηγό σημαντική ευελιξία χρήσης, καθώς επιτρέπουν τη φόρτισή του ακόμα και μέσω του συμβατικού δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον, σε έναν τριφασικό φορτιστή AC των 22 kW, η μπαταρία χρειάζεται 6,5 ώρες για να φτάσει από το 20% στο 80%, με την πλήρη φόρτιση να απαιτεί έως και 12 ώρες. Αντιθέτως, σε έναν DC ταχυφορτιστή των 150 kW, η όλη διαδικασία διαρκεί από 60 λεπτά (20% - 80%) έως 2 ώρες (0% - 100%). Σημειώνεται, τέλος, πως στον προαιρετικό εξοπλισμό του νέου φορτηγού ανήκει και ο ηλεκτρικός δυναμολήπτης (ePTO) των 400V.