EXPO

Έκπληξη από Mercedes-Benz: Αναθεωρεί προς τα κάτω τους στόχους για τα Ηλεκτρικά Οχήματα

«Η εταιρεία σχεδιάζει να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών, είτε πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης είτε για έναν ηλεκτροκίνητο κινητήρα εσωτερικής καύσης (plug in), σε όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 2030»

Τετ, 02/28/2024 - 11:14
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: Mercedes-Benz

Έχοντας μείνει αρκετά πίσω από τους (ενδοεταιρικούς) στόχους για το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζει, η Mercedes-Benz έβαλε στο αρχείο τη στρατηγική για πωλήσεις μόνο BEV αυτοκινήτων έως το 2030. 

Με δηλωμένη πρόθεση τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον 20% των ταξινομήσεων το 2023, η τελική επίδοση (γύρω στο 12%) ανάγκασε τα στελέχη της εταιρείας να αναθεωρήσουν τη στρατηγική του ομίλου. Το 2023 ταξινομήθηκαν 240.668 ηλεκτρικές Mercedes-Benz σε όλες τις αγορές όπου η εταιρεία έχει παρουσία, κι όσο κι αν το συγκεκριμένο νούμερο φαντάζει (και είναι) εντυπωσιακό, στα ενδότερα της εταιρείας δεν ικανοποιεί κανέναν: Το 2023 η αύξηση ταξινομήσεων των ηλεκτρικών Mercedes-Benz σε σχέση με το προηγούμενο ανήλθε σε ένα εντυπωσιακό 73%. Κι όμως, σε σχέση με τους στόχους που είχε θέσει το διοικητικό συμβούλιο, «λείπουν» περίπου 168.000 οχήματα.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, ο CEO της Mercedes-Benz, Ola Källenius να αναθεωρήσει τον στόχο που ο ίδιος είχε θέσει με ορίζοντα το 2030: Μέχρι τότε είχε δηλώσει (το 2021) «θέλουμε να πουλάμε αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα σε εκείνες τις αγορές όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν –κυρίως Ευρώπη, ΗΠΑ και ανεπτυγμένη Ασία». Στη διάρκεια των ανακοινώσεων των οικονομικών αποτελεσμάτων της  προηγούμενης χρήσης στους επενδυτές, ο συγκεκριμένος στόχος μετατράπηκε στην ακόλουθη δήλωση: «H εταιρεία αναμένει οι πωλήσεις οχημάτων xEV να φτάσουν έως το 50% των συνολικών ταξινομήσεων.» 

Σε απλά ελληνικά, αυτό σημαίνει ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz ουσιαστικά ακύρωσε με μία φράση όλη την «μόνο ηλεκτρικά» στρατηγική της εταιρείας. Κι αυτό γιατί, η εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη αναφέρεται στα BEV και PHEV ως «xEV». Αυτό σημαίνει ότι, αντί για σχεδόν 100 τοις εκατό ποσοστό BEV το 2030, ο κατασκευαστής υποθέτει ότι το συνολικό μερίδιο των BEV και PHEV (αμιγώς ηλεκτρικών και plugin) δεν θα αντιστοιχεί σε περισσότερο από το ήμισυ του συνόλου των πωλήσεων μέχρι το τέλος της δεκαετίας - δεν αναφέρεται πλέον ρητά, ούτε καν μερίδιο BEV/αμιγώς ηλεκτρικών, παρά μόνο συνδυαστικά, μαζί με τα PHEV. 

Παίρνει παράταση ο κινητήρας εσωτερικής καύσης

Αντ' αυτού, η δήλωση συνεχίζει ως εξής: «Η εταιρεία σχεδιάζει να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών, είτε πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης είτε για έναν ηλεκτροκίνητο κινητήρα εσωτερικής καύσης (plug in), σε όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 2030». Αυτό σημαίνει ότι, η προκαθορισμένη… ευθανασία του κινητήρα εσωτερικής καύσης παίρνει παράταση για αρκετά χρόνια. Η εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη είναι πλέον πολύ πιο προσεκτική όσον αφορά το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης με τη φράση «μέχρι και τη δεκαετία του 2030». Είναι άγνωστο αν ο στόχος, που ανακοινώθηκε επίσης το 2021, για την εισαγωγή και εξέλιξη αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικών σασί και πλατφορμών από το 2025 εξακολουθεί να ισχύει. Σε περίπτωση που ισχύει, αυτοκίνητα Mercedes-Benz με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα κυκλοφορούν την επόμενη δεκαετία θα βασίζονται σε παρωχημένες τεχνολογίες, κάτι που δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε. Σύντομα λοιπόν, αναμένουμε να δούμε τι σχέδια έχει η Mercedes-Benz για την εξέλιξη νέων θερμικών κινητήρων, ειδικά από τη στιγμή που έχει εγκαταλείψει την τεχνολογία των fuel-cell.

*με πληροφορίες από Handelsblatt και electrive.cpm