Με μικτό βάρος 30 τόνων και δυνατότητα μεταφοράς 120 επιβατών, το ηλεκτρικό αρθρωτό MAN Lion’s City 18 E θα κάνει αργότερα φέτος την πρώτη του εμφάνιση στους δρόμους πέντε ευρωπαϊκών χωρών, στο πλαίσιο της επίδειξης των δυνατοτήτων του σε δυνητικούς πελάτες, με την MAN Truck & Bus να έχει ανοίξει ήδη το βιβλίο των παραγγελιών της.
Σημειώνεται, πως τα πρώτα 12μετρα MAN Lion’s City Ε θα παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους προς τα τέλη του τρέχοντος έτους, με το νέο αρθρωτό μοντέλο των 18 μέτρων να ακολουθεί έξι μήνες αργότερα.
Ο μεγάλος «αδελφός» του 12μετρου Lion’s City E διαθέτει δύο κεντρικά τοποθετημένους ηλεκτροκινητήρες στον 2ο και στον 3ο άξονα, γεγονός που αυξάνει τα επίπεδα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση, συγκριτικά με τα μοντέλα που φέρουν έναν κινητήριο άξονα. Οι δύο άξονες είναι ηλεκτρονικά συγχρονισμένοι προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς και της ασφάλειας, την οποία αναβαθμίζει περαιτέρω το σύστημα αποτροπής του «διπλώματος» του αρθρωτού λεωφορείου. Μέσω αυτού, η ροπή κατανέμεται επιλεκτικά στους δύο κινητήριους άξονες, σύμφωνα με τις υφιστάμενες κάθε φορά οδικές συνθήκες.
Η ισχύς της ηλεκτρικής γραμμής κίνησης του MAN Lion’s City 18 E ορίζεται στα 320 kW (429 hp), με τη μέγιστη τιμή της ισχύος να ανέρχεται σε 480 kW (643 hp). Οι δύο ηλεκτροκινητήρες παίρνουν ενέργεια από οκτώ συστοιχίες μπαταριών λιθίου (NMC), οι οποίες είναι τοποθετημένες στην οροφή του οχήματος και έχουν συνολική χωρητικότητα 640 kWh. Σύμφωνα με την εταιρεία, το «έξυπνο» σύστημα θερμικής διαχείρισης των μπαταριών εξελίχθηκε ειδικά για τα αστικά λεωφορεία.
Αυτονομία 200 χλμ. -και υπό ιδανικές συνθήκες μέχρι και 270 χλμ.- υπόσχεται η ΜΑΝ για το MAN Lion’s City 18 E, καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής των μπαταριών του. Οι μπαταρίες φορτίζουν μέσω βύσματος CCS (Combined Charging System) και με μέση ισχύ φόρτισης 100 kW (μέγιστη 150 kW), η όλη διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 4 ώρες.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα της ύπαρξης ηλεκτρικής γραμμής κίνησης, είναι πως η αφαίρεση του παραδοσιακού τούνελ του κινητήρα, επέτρεψε στους σχεδιαστές να εκμεταλλευθούν καλύτερα χωροταξικά το πίσω τμήμα του λεωφορείου. «Και το εκμεταλλεύτηκαν πλήρως, παρέχοντας πιο ευχάριστο φωτισμό και τέσσερις επιπλέον θέσεις στο πίσω μέρος. Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι ήδη γνωστά από τη 12μετρη μονή έκδοση και εκτιμώνται ιδιαίτερα από τους πελάτες μας. Στο ηλεκτρικό αρθρωτό λεωφορείο, βελτιώθηκε επίσης περαιτέρω το επίπεδο άνεσης και η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό έγινε ακόμα πιο ευχάριστη», δήλωσε σχετικά ο επικεφαλής των λεωφορείων στην MAN Truck & Bus, Rudi Kuchta.
Για το τέλος αφήσαμε την εξωτερική σχεδίαση του MAN Lion’s City 18 E, η οποία φέρει ήδη «περγαμηνές» μέσω του μονού μοντέλου. Υπενθυμίζεται, πως στο εν λόγω ηλεκτρικό λεωφορείο απονεμήθηκε το χρυσό βραβείο (iF Gold Award) στον φετινό διαγωνισμό σχεδίασης «iF DESIGN AWARD 2020». «Με την κυκλοφορία της έκδοσης των 18 μέτρων, είμαστε ευτυχείς που μπορούμε τώρα να προσφέρουμε σε όλους τους φορείς μεταφορών και στις δημοτικές αρχές, ένα πολύ αποδοτικό όχημα για διαδρομές υψηλής συχνότητας, με σχεδιασμό πρώτης ποιότητας που ταιριάζει στο αστικό περιβάλλον», συμπλήρωσε ο κ. Kuchta.