Τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 θα διαθέτει από τα τέλη της χρονιάς, το midi ηλεκτρικό λεωφορείο της Karsan, Atak Electric.
Αυτή την περίοδο, το αυτόνομο λεωφορείο των 8,3 μέτρων εξελίσσεται πυρετωδώς από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της τούρκικης εταιρείας στην Προύσα, ώστε να είναι έτοιμο σε πρωτότυπη μορφή έως τον προσεχή Αύγουστο.
Η Karsan συνεργάστηκε για αυτό τον σκοπό, με την αμερικάνικη εταιρεία τεχνολογίας ADASTEC, της οποίας το λογισμικό διαχειρίζεται τα δεδομένα από τους αισθητήρες του Atak Electric, προσδίδοντάς του προηγμένα χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης. «Χρησιμοποιούμε ειδικό εξοπλισμό που επιτρέπει την ανίχνευση όλων των (ζωντανών και μη) αντικειμένων γύρω από το όχημα, συμπεριλαμβανομένων ραντάρ, lidars και θερμικών καμερών, που απαιτούνται για την εκτέλεση αυτοματοποιημένων λειτουργιών οδήγησης», δήλωσε σχετικά ο CEO της Karsan, Okan Bas, ο οποίος δεν παρέλειψε να σημειώσει πως οι προσπάθειές τους δεν επιβραδύνθηκαν ούτε κατά τη διάρκεια των ημερών της πανδημίας.
Υπενθυμίζεται, πως τα οχήματα που εντάσσονται στο επίπεδο 4, είναι σχεδιασμένα ώστε να εκτελούν από μόνα τους όλες τις κρίσιμες λειτουργίες οδήγησης και να παρακολουθούν τις συνθήκες του οδοστρώματος για μια ολόκληρη διαδρομή. Ωστόσο, στο επίπεδο 4 το αυτόνομο σύστημα οδήγησης ειδοποιεί πρώτα τον οδηγό όταν οι συνθήκες είναι ασφαλείς και μόνο τότε ο οδηγός μπορεί να μεταφέρει το όχημα σε αυτή τη λειτουργία. Το παραπάνω περιορίζεται στον επιχειρησιακό σχεδιασμό (ODD) του οχήματος, κάτι που σημαίνει ότι δεν καλύπτει όλα τα σενάρια αυτόνομης οδήγησης.
Αξίζει να αναφερθεί, τέλος, πως της Karsan είναι το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο της Ελλάδας. Λόγος γίνεται για το Jest Electric των 5,8 μέτρων, το οποίο απέκτησε πέρυσι ο Δήμος Ρεθύμνης.