ISUZU Interliner 13Μ: Προαστιακό φυσικού αερίου, 63+1

ISUZU Interliner 13Μ: Προαστιακό φυσικού αερίου, 63+1

Το γνωρίσαμε κατά την παρουσίασή του σε λεωφορειούχους του ΚΤΕΛ Αττικής και στη διάρκεια της δοκιμής του στο κέντρο της Αθήνας. Το λεωφορείο πέτυχε να κερδίσει τα ευνοϊκά σχόλια των επαγγελματιών, πολλοί από τους οποίους θεωρούν ότι το μέλλον των ΚΤΕΛ είναι ο προαστιακός τύπος λεωφορείων.

Ο ίδιος ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Αττικής, Γιώργος Παπαδομιχελάκης, αναφέρει σχετικά: «Το προαστιακό λεωφορείο είναι ένα χρήσιμο πολυεργαλείο για τα ΚΤΕΛ που σήμερα έχουν εναλλασσόμενο επιβατικό κοινό. Είναι κατάλληλο για τα περιφερειακά δρομολόγια των ΚΤΕΛ, είναι κατάλληλο για μεταφορές προσωπικού, κατάλληλο, επίσης, για σχολικό και για τις κοντινές εκδρομές. Πιστεύω πως τα προαστιακά λεωφορεία καλύπτουν το σύνολο των επιβατικών μεταφορών με χαμηλότερο κόστος». Ρωτήσαμε, κατόπιν, τον κ. Γιώργο Ματζούκη, Bus Sales, Πέτρος Πετρόπουλος AEBE, για την επιλογή του κινητήρα φυσικού αερίου και για την επάρκεια των πρατηρίων.

1

«Αναμφισβήτητα το φυσικό αέριο είναι πολύ οικονομικό καύσιμο με υψηλή ενεργειακή απόδοση, πιο φιλικό στο περιβάλλον και πλέον τα πρατήρια που το διαθέτουν συνεχώς αυξάνουν. Ειδικά στην Αττική το δίκτυο των πρατηρίων είναι επαρκές. Αν κανείς συνδυάσει το χαμηλό κόστος καυσίμου με τη χωρητικότητα των 63 επιβατών, τη δυνατότητά του να καλύπτει όλες τις επιβατικές μεταφορές, το χαμηλό κόστος αγοράς και συντήρησης του λεωφορείου, γίνεται εύκολα αντιληπτό πως πρόκειται για μια συμφέρουσα επένδυση με υψηλή απόδοση για τον λεωφορειούχο των ΚΤΕΛ».

Το λεωφορείο, στα 12.990 χιλ. διατηρεί το πλεονέκτημα των δύο αξόνων (χαμηλότερο κόστος λειτουργίας) τη στιγμή, μάλιστα, που το σύστημα διεύθυνσης κρίνεται αποτελεσματικό, καθώς επιτρέπει στο λεωφορείο να έχει ένα καλό κόψιμο στις στροφές. Εδώ να σημειώσουμε ότι το μεταξόνιο είναι στα 6.950 χιλ. με τον πίσω πρόβολο (3.380 χιλ.) να μην δημιουργεί πρόβλημα, καθώς το τελευταίο μισό τμήμα του είναι «κοφτό», δηλαδή σηκωμένο, δίνοντας μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος. Άλλωστε, η πίσω πόρτα δεν βρίσκεται στον πρόβολο, αλλά μπροστά από τον άξονα, οπότε παραμένει χαμηλά στο ίδιο ύψος με τη μπροστινή πόρτα διευκολύνοντας την από-επιβίβαση των επιβατών.

Επιπλέον, το λεωφορείο εξοπλίζεται και με ράμπα πρόσβασης αμαξιδίων ηλεκτρικής λειτουργίας με τηλεκοντρόλ. Περνώντας στο εσωτερικό να σημειώσουμε ότι, το ISUZU Inteliner των 63 θέσεων μπορεί να έχει διαμόρφωση 59 καθήμενων, χώρο αμαξιδίου και ενός ορθίου επιβάτη.

 

Τα καθίσματα έχουν υφασμάτινη επένδυση υψηλής ποιότητας με δυνατότητα μετατόπισης προς τον διάδρομο, είναι ανακλινόμενα (κατά παραγγελία) με υποβραχιόνια, φέρουν υποπόδιο, δισκάκι, καθώς και θύρα USB.

Διαθέτει σύστημα θέρμανσης με προθέρμανση και Air Condition στον χώρο των επιβατών και του οδηγού. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και με το εσωτερικό ντύσιμο του αμαξώματος, όπου εντυπωσιάζουν οι επενδύσεις στην οροφή και στα πλαϊνά, το πάτωμα με κάλυψη από βινύλιο, οι κουρτίνες, επίσης, από ποιοτικό βαρύ ύφασμα. Οι αποσκευοθήκες είναι ανοιχτού τύπου για εύκολη χρήση, χωρίς τριξίματα και σε αρκετά μεγάλο ύψος από τη σειρά των καθισμάτων.

Προαιρετικά, διατίθεται ψυγείο και καφετιέρα, εσωτερική οθόνη, πινακίδες προορισμού μπρος-πίσω κ.α.

Γραμμή κίνηση – αναρτήσεις – ασφάλεια

Στην καρδιά της γραμμής κίνησης βρίσκεται ο κινητήρας φυσικού αερίου Cummins Euro 6d, 6 κυλίνδρων, χωρητικότητας 8.900 κ.ε., ο οποίος αποδίδει 320 ίππους στις 2.000 σ.α.λ. και ροπή 1.356 Nm στις 1.300 σ.α.λ.

Τροφοδοτείται από πέντε δεξαμενές φυσικού αερίου, συνολικής χωρητικότητας 1.520 λίτρων.

Το κιβώτιο είναι το επιτυχημένο μοντέλο ECOLIFE 6 AP 1.400 της ZF, αυτόματο, 6 ταχυτήτων (και όπισθεν), το οποίο εκμεταλλεύεται άριστα τη ροπή δίνοντας βελούδινες εκκινήσεις και μια ήσυχη όσο και αποδοτική overdrive.

Το λεωφορείο φοράει τα λάστιχα 295/80 R 22.5, φέρει μπροστινή ανεξάρτητη ανάρτηση με δύο φούσκες και αμορτισέρ, πίσω τέσσερις φούσκες και τέσσερα αμορτισέρ.

Πλουσιότατος είναι ο εξοπλισμός του λεωφορείου στον τομέα της ασφάλειας με όλα τα προηγμένα ευρωπαϊκά συστήματα (ABS, ASR, EBS, ESC/ESP, AEBS), ριτάρντερ, ανιχνευτή πυρκαγιάς, κάμερα οπισθοπορείας κ.α.

Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε ορισμένα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη μοναδικότητα του μοντέλου, όπως είναι ο εξαιρετικός σχεδιασμός του εξωτερικά, η ευκολία στην κυκλοφορία των επιβατών με γρήγορη πρόσβαση που μειώνει σημαντικά τον χρόνο των στάσεων, η άνεση που παρέχουν τα καθίσματά του και, βέβαια, η ευκολία στην οδήγησή του χάρη στο προηγμένο σύστημα διεύθυνσης με τη μπροστινή ανεξάρτητη ανάρτηση και την άριστη συνεργασία κινητήρα και σασμάν.

1