EXPO

Εξασφαλισμένη η Χρηματοδότηση της προμήθειας των Λεωφορείων - Ένας διαγωνισμός για όλους τους τύπους των Λεωφορείων

Εξασφαλισμένη είναι η χρηματοδότηση του έργου της προμήθειας 842 συνολικά λεωφορείων (750+92), δήλωσε ο Γ.Γ. του υπ. Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, μιλώντας με τους δημοσιογράφους κατά την παρουσίαση στο
Σάβ, 05/11/2019 - 22:59
Κοινοποίηση στα Social Media
Εξασφαλισμένη η Χρηματοδότηση της προμήθειας των Λεωφορείων - Ένας διαγωνισμός για όλους τους τύπους των Λεωφορείων

Εξασφαλισμένη είναι η χρηματοδότηση του έργου της προμήθειας 842 συνολικά λεωφορείων (750+92), δήλωσε ο Γ.Γ. του υπ. Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, μιλώντας με τους δημοσιογράφους κατά την παρουσίαση στο Ζάππειο του ηλεκτρικού λεωφορείου BYD από την εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, επιβεβαιώνοντας σχετικό δημοσίευμα του περιοδικού Τ.Τ. και του www.troxoikaitir.gr.

Μάλιστα, ο κ. Βούρδας επιβεβαίωσε, ότι περί το τέλος του μήνα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός του υπ. Μεταφορών για την προμήθεια 750 λεωφορείων, αρχικού προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ. Τα 400 από αυτά προορίζονται για την Αθήνα και τα υπόλοιπα 350 για τη Θεσσαλονίκη.

Στην Αθήνα, τα 170 θα είναι ηλεκτρικά, 180 φυσικού αερίου και 50 πετρελαίου, ενώ για τη Θεσσαλονίκη 150 ηλεκτρικά, 150 φυσικού αερίου και 50 πετρελαίου. Η χρηματοδότηση του έργου, σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, είναι εξασφαλισμένη μέσω του ΕΣΠΑ (70 εκατ. ευρώ) και της ΕΤΕπ (θα χρηματοδοτήσει έως και το 75% των λεωφορείων φυσικού αερίου και ηλεκτρικών).

Ο δεύτερος διαγωνισμός, ο οποίος θα προκηρυχθεί από τον ΟΑΣΑ, αναφέρεται στην προμήθεια 92 λεωφορείων, αρχικού προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ. Ο ΟΑΣΑ θα προμηθευτεί 20 λεωφορεία 12 μέτρων, 60 αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων και 12 ηλεκτρικά λεωφορεία 12 μέτρων.

Ο διαγωνισμός, αποφασίστηκε να είναι ένας για όλους τους τύπους των λεωφορείων και όχι τρεις διαφορετικοί (για CNG, ντίζελ, ηλεκτρικά) διαγωνισμοί, με σκοπό να επιταχυνθεί η διαγωνιστική διαδικασία και να συντομευθεί ο χρόνος της προμήθειας των λεωφορείων.

Στο μεταξύ, οι υπηρεσίες του υπ. Μεταφορών ολοκληρώνουν τις μέρες αυτές τη μελέτη των σχολίων που υπέβαλαν οι ενδιαφερόμενοι εισαγωγείς – αντιπρόσωποι μετά την ανάρτηση στη «διαύγεια» των τεχνικών χαρακτηριστικών των λεωφορείων. Τα περισσότερα από τα σχόλια αφορούσαν στην παραπέρα αναλυτική αναφορά του τρόπου δοκιμασίας των λεωφορείων πριν την παραλαβή τους, τη συγκεκριμενοποίηση ορισμένων τεχνικών χαρακτηριστικών ώστε να μην υπάρχουν ανοχές ή παρερμηνείες κ.α.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι σχόλια επί των τεχνικών χαρακτηριστικών έχουν υποβάλει σχεδόν όλοι οι αντιπρόσωποι – εισαγωγείς λεωφορείων, που υποδηλώνει το ενδιαφέρον τους να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Πληροφορίες, μάλιστα, του www.troxoikaitir.gr, αναφέρουν ότι η συμμετοχή τους θα αφορά και στους τρεις τύπους των λεωφορείων και αυτό γιατί οι μάρκες που εκπροσωπούν, κατασκευάζουν λεωφορεία αυτών των τύπων με εξαίρεση μόνο ορισμένες μάρκες που ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει την παραγωγή των ηλεκτρικών λεωφορείων, οπότε οι αντιπρόσωποί τους στην Ελλάδα θα περιοριστούν στη διαγωνιστική διαδικασία για τα λεωφορεία CNG (φυσικού αερίου) και ντίζελ.