Νέα πλατφόρμα ηλεκτρικών van από τη Mercedes-Benz

Υπό εξέλιξη το eSprinter της επόμενης γενιάς.

«Electric Versatility Platform» ονομάζεται η νέα πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης της Mercedes-Benz Vans, πάνω στην οποία θα στηριχθεί το eSprinter επόμενης γενιάς.

Τα κύρια στοιχεία της νέας πλατφόρμας, η οποία αντιπροσωπεύει μια επένδυση ύψους 350 εκ. ευρώ, είναι τα τρία δομικά τμήματα που επιτρέπουν τη μέγιστη δυνατή ευελιξία κατά την ανάπτυξη και τη σχεδίαση διαφορετικών τύπων αμαξωμάτων. Με αυτό τον τρόπο, διαμορφώσεις αμαξώματος οι οποίες ήταν προηγουμένως διαθέσιμες μόνο για οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα προσφέρονται πλέον και σε ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

Αναλυτικότερα, το νέο ηλεκτρικό Sprinter θα διατίθεται με σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους πίσω τροχούς, με δύο μεταξόνια και με τρία μεγέθη μπαταρίας, προσφέροντας υψηλότερο μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, γεγονός που θα καθιστά δυνατή κάθε πιθανή έκδοση αμαξώματος. Σύμφωνα με την εταιρεία, η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα αυξάνει την ευελιξία και την πρακτικότητα του eSprinter επόμενης γενιάς, μειώνοντας ταυτόχρονα την πολυπλοκότητα και το κόστος παραγωγής.

Τα τρία δομικά τμήματα του επόμενου eSprinter

Σε ό,τι αφορά στα κύρια στοιχεία του νέου σχεδιασμού, υπάρχουν τρία κυρίως δομικά τμήματα που αφήνουν μεγάλα περιθώρια ευελιξίας κατά την ανάπτυξη και τη σχεδίαση διαφορετικών τύπων αμαξωμάτων. Καταρχάς, το ομοιόμορφα σχεδιασμένο μπροστινό τμήμα περιλαμβάνει όλα τα εξαρτήματα υψηλής τάσης, ώστε να μπορεί να συνδυάζεται χωρίς τροποποιήσεις με όλες τις εκδόσεις του οχήματος. Το δεύτερο δομικό τμήμα είναι η μπαταρία υψηλής τάσης (HV), η οποία είναι ενσωματωμένη στο υποδάπεδο του οχήματος και θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις χωρητικότητας, προκειμένου ο κάθε υποψήφιος πελάτης να επιλέγει την αυτονομία και το ωφέλιμο φορτίο που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες του. Ο τρίτος πυλώνας του σχεδιασμού, είναι ο ηλεκτρικός κινητήριος οπίσθιος άξονας, ο οποίος θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε όλα τα μοντέλα μεγάλων ηλεκτροκίνητων Vans. Ο μικρών διαστάσεων ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο πίσω δομικό τμήμα και είναι σχεδιασμένος κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να προσαρμόζεται σε όλες τις εκδόσεις μοντέλων, από vans και mini-buses μέχρι πλαίσια για κλειστές ή ανοιχτές καρότσες.