EXPO

Δημόσια αντιπαράθεση μεταξύ Stellantis και ιταλικής κυβέρνησης

Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Tychy στην Πολωνία και είναι η πρώτη Alfa Romeo μοντέλο που παράγεται εξ ολοκλήρου εκτός Ιταλίας.

Τρί, 04/16/2024 - 16:22
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: Stellantis
φωτό: Stellantis

Ο υπουργός βιομηχανίας της Ιταλίας αποδοκίμασε δημόσια το γκρουπ Stellantis, καθώς τα στελέχη του αποφάσισαν η παραγωγή της νέας Alfa Romeo Milano -το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα (EV) της φίρμας- να γίνεται στο εξωτερικό, λέγοντας ότι η «απόφαση της συγκεκριμένης αυτοκινητοβιομηχανίας παραβιάζει την ιταλική νομοθεσία». 

Η Alfa Romeo η οποία ανήκει μεν στη Stellantis, πρόκειται όμως για μια μάρκα με βαθιές ρίζες στην ιταλική ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρουσίασε την περασμένη Τετάρτη το νέο της μικρό SUV Milano, το οποίο πήρε το όνομά του από την εμβληματική βόρεια ιταλική πόλη του Μιλάνου, όπου η Alfa Romeo ιδρύθηκε το 1910.

Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Tychy στην Πολωνία και είναι η πρώτη Alfa Romeo μοντέλο που παράγεται εξ ολοκλήρου εκτός Ιταλίας. «Ένα αυτοκίνητο που ονομάζεται Milano δεν μπορεί να κατασκευαστεί στην Πολωνία. Αυτό απαγορεύεται από την ιταλική νομοθεσία» δήλωσε ο υπουργός, Adolfo Urso στο Τορίνο, αναφερόμενος στη νομοθεσία του 2003 που στοχεύει στην πρόληψη της παραπλάνησης των καταναλωτών από προϊόντα που ισχυρίζονται ψευδώς ότι είναι ιταλικά. «Ο νόμος αυτός ορίζει ότι δεν μπορείτε ως κατασκευαστές να δίνετε ενδείξεις που παραπλανούν τους καταναλωτές. Έτσι, ένα αυτοκίνητο που ονομάζεται Milano πρέπει να παράγεται στην Ιταλία. Διαφορετικά, δίνει μία ψευδή αίσθηση ονομασίας προέλευσης, η οποία δεν επιτρέπεται από την ιταλική νομοθεσία» - δήλωσε ο Urso.

Τα στελέχη της Stellantis αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις καταγγελίες του στελέχους της ιταλικής κυβέρνησης. Η καταγγελία του Urso είναι η τελευταία σε έναν πόλεμο λέξεων μεταξύ της πρωθυπουργού Giorgia Meloni της θεωρούμενης ως εθνικιστικής κυβέρνησης και της γαλλο-ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς οι δύο πλευρές διεξάγουν συνομιλίες σχετικά με ένα σχέδιο για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής αυτοκινήτων σε ένα εκατομμύριο μονάδες. Ο νόμος που ανέφερε ο Urso, λέει ότι είναι παράνομο να παρουσιάζεται ένα προϊόν ξένης κατασκευής ως προερχόμενο από την Ιταλία. Ο συγκεκριμένος νόμος, έχει επικαλεστεί στο πρόσφατο παρελθόν κατά των προϊόντων διατροφής, για παράδειγμα το αμερικανικό τυρί παρμεζάνα που μοιάζει με το ιταλικό παρμιτζιάνο. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, αναφέρθηκε από το Automotive News λέγοντας ότι η παραγωγή της Milano στην Πολωνία και όχι στην Ιταλία θα εξοικονομήσει 10.000 ευρώ από την τιμή λιανικής του, η οποία ξεκινά κάτω από τις 30.000 ευρώ για τη φθηνότερη υβριδική έκδοση.