«Βασική προϋπόθεση για να περάσουμε στη νέα εποχή των Μεταφορών είναι να διαμορφώσουμε από σήμερα τις συνθήκες, ώστε να προσαρμοστούμε στις τεχνολογικές εξελίξεις, να υιοθετήσουμε τις νέες μορφές μετακίνησης και να τις εντάξουμε αρμονικά στο σύστημα των μετακινήσεων», ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, μιλώντας στο συνέδριο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ): «Green Deal Greece 2021».
Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε τα εξής:
Ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για το ¼ της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, αποτελεί βασική αιτία της ηχορύπανσης, της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά και των τροχαίων ατυχημάτων.
Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Κινητικότητα χαμηλών ρύπων προβλέπει μέτρα ενίσχυσης της βιωσιμότητας του συστήματος των μεταφορών με στόχο τη μείωση κατά 55% των εκπομπών ρύπων από τις μεταφορές έως το 2030, κυρίως μέσω της επένδυσης σε καθαρές μεταφορές και της διείσδυσης μέσων μεταφοράς που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.
Ηλεκτροκίνηση
Σε άλλο σημείο της ομιλία του, ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στην ηλεκτροκίνηση, στον διαγωνισμό των 800 λεωφορείων από τα οποία τα 300 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και συμπλήρωσε:
«Από το 2020 η κυβέρνηση εφαρμόζει ένα δυναμικό σχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με σημαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ιδιώτες και επαγγελματίες».
Υπενθύμισε, κατόπιν, πως στον νόμο για τη Μικροκινητικότητα, γίνεται πρόβλεψη και υπάρχει η δυνατότητα υλοποίησης ερευνητικών προγραμμάτων αυτόνομης οδήγησης σε συγκοινωνία, όπως είχαμε στα Τρίκαλα, αλλά ακόμη και σε ΙΧ και σε βαν.
«Το επόμενο βήμα είναι να ενσωματώσουμε στο σύστημα μεταφορών υπηρεσίες όπως το car sharing (διαμοιρασμός αυτοκινήτων) ή το carpooling (συνεπιβατισμός). Με αυτές τις νέες υπηρεσίες περνάμε στην «οικονομία της πλατφόρμας» στον τομέα των Μεταφορών», κατέληξε ο κ. Κεφαλογιάννης.