EXPO

Στη ΔΕΘ το ηλεκτρικό Irizar ie tram

Το αμιγώς Ηλεκτρικό Λεωφορείο Irizar ie tram του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη θα παρουσιαστεί στο περίπτερο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης 2021.
Τετ, 09/15/2021 - 14:37
Κοινοποίηση στα Social Media
Στη ΔΕΘ το ηλεκτρικό Irizar ie tram

Το αμιγώς Ηλεκτρικό Λεωφορείο Irizar ie tram του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη θα παρουσιαστεί στο περίπτερο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης 2021.

Πρόκειται για το λεωφορείο με την εμφάνιση τραμ που παραδόθηκε τον περασμένο Ιούλιο από τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη, αποκλειστικό εισαγωγέα και αντιπρόσωπο της Irizar στην Ελλάδα, στην Ο.ΣΥ. Α.Ε. για δοκιμαστική λειτουργία κατόπιν ανοιχτής πρόσκλησης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την πλήρη ανανέωση του στόλου των οχημάτων με λεωφορεία νέας τεχνολογίας φιλικά προς το περιβάλλον και το επιβατικό κοινό.

Το λεωφορείο Irizar ie tram είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο και αποτελεί αυτούσιο δημιούργημα της μονάδας Irizar e-mobility που ο κατασκευαστής δημιούργησε αποκλειστικά για την ανάπτυξη σύγχρονων ηλεκτρικών γραμμών κίνησης για 100% ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.

Εντυπωσιακό στοιχείο του λεωφορείου αποτελεί αναμφίβολα ο φουτουριστικός σχεδιασμός του που μοιάζει με τραμ, οι κάμερες που αντικαθιστούν τους καθρέπτες παρέχοντας ολοκληρωμένη περιμετρική θέαση και ελαχιστοποίηση του κινδύνου ατυχήματος, καθώς και η εσωτερική διαμόρφωση των καθισμάτων που επιτρέπουν τη γρήγορη ροή των επιβατών προς και από τις τρεις φαρδιές πόρτες. Διαθέτει, επίσης, αυτόματη και μηχανική ράμπα για ΑΜΕΑ, εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας και κλιματισμού, χώρο πρόσδεσης αμαξιδίου και πάτωμα ξύλου. Η χωρητικότητά του είναι 23 καθήμενοι και 68 όρθιοι.

1

Οι τεράστιες γυάλινες επιφάνειες επιτρέπουν να περνάει άπλετο φως στο εσωτερικό του λεωφορείου, όπου το περιβάλλον γίνεται ακόμη φωτεινότερο χάρη στα ειδικής σχεδίασης καθίσματα με ανοιχτόχρωμο υλικό σαν από γυαλί.

Η μεγάλη αυτονομία του λεωφορείου, ικανή να καλύπτει μια πλήρη βάρδια λειτουργίας του λεωφορείου, χωρίς να χρειάζεται την έξτρα επαναφόρτιση των μπαταριών, εξασφαλίζεται από τη συστοιχία των μπαταριών ιόντων λιθίου, τύπου LTO (Lithium Titanate), οι οποίες τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα των 230 kW (315 HP) και παράλληλα παρέχουν ενέργεια για την άψογη λειτουργία του κλιματιστικού (της γνωστής μάρκας HispaCold) και όλων των περιφερειακών συστημάτων που απαιτούν ηλεκτρική ενέργεια. Να σημειώσουμε ότι ένα μικρό ποσοστό ηλεκτρικής ενέργειας που ανακτάται κατά την πέδηση διοχετεύεται στη συστοιχία των μπαταριών.

Ο νέος παντογράφος Irizar επιτρέπει στο αυτοκίνητο να φορτιστεί σε λίγα λεπτά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του. Ο μοντέρνος και μινιμαλιστικός σχεδιασμός του προσφέρει εύκολη ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο. Οι σταθμοί φόρτισης εγκαθίστανται σε στρατηγικές τοποθεσίες στην πόλη, στην αρχή ή στο τέλος κάθε γραμμής. Το σύστημα είναι εξοπλισμένο με αρθρωτό βραχίονα που επιτρέπει στο φορτιστή να συνδέεται αυτόματα ή χειροκίνητα με τις μπαταρίες του διαύλου και η φόρτιση διαρκεί περίπου 5 λεπτά.

Τέλος, το σύστημα κλιματικού ελέγχου Hispacold, σχεδιασμένο ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα με μηδενικές εκπομπές, προσφέρει μια τέλεια ισορροπία μεταξύ της θερμικής άνεσης των επιβατών και της ενεργειακής βελτιστοποίησης που λαμβάνει η Irizar για το ηλεκτρικό της όχημα. Τα οχήματα έχουν εξοπλιστεί με ηλεκτρικές πόρτες που αναπτύχθηκαν από την Masats. Η μπροστινή κούνια πόρτα διαθέτει αισθητήρα ασφαλείας και οι άλλες συρόμενες πόρτες σε στυλ μετρό έχουν επίσης αισθητήρες.