EXPO

Νέο Vivaro-e: Το ντεμπούτο της Opel στην ηλεκτροκίνηση

Με αυτονομία έως 330 χλμ. και ωφέλιμο φορτίο μέχρι και 1.275 κιλά, ετοιμάζεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία το Vivaro-e, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό επαγγελματικό όχημα της Opel. Εντός του τρ
Τετ, 09/02/2020 - 11:34
Κοινοποίηση στα Social Media
ηλεκτρικό Opel

Με αυτονομία έως 330 χλμ. και ωφέλιμο φορτίο μέχρι και 1.275 κιλά, ετοιμάζεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία το Vivaro-e, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό επαγγελματικό όχημα της Opel.

Εντός του τρέχοντος καλοκαιριού θα ξεκινήσει η Opel να δέχεται παραγγελίες για το ηλεκτρικό Vivaro-e, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται πριν το τέλος του έτους. Του χρόνου θα ακολουθήσει το επόμενο ηλεκτρικό LCV της Opel, το Combo-e, με την εταιρεία να σχεδιάζει να προσφέρει μία ηλεκτροκίνητη έκδοση για όλα τα επαγγελματικά μοντέλα της μέχρι το 2024.

«Ως το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό, ελαφρύ επαγγελματικό όχημα στην κατηγορία μεσαίων van (Van-D), και με αυτονομία έως 330 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, το νέο Opel Vivaro-e θέτει πρότυπα ευχρηστίας, αξιοπιστίας και επαγγελματισμού» δήλωσε ο CEO της Opel, Michael Lohscheller.

Φόρτιση σε 30-45 λεπτά

Οι υποψήφιοι αγοραστές του Vivaro-e μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο μεγεθών μπαταρίας ιόντων λιθίου: Αυτή των 75kWh που προσδίδει στο όχημα αυτονομία έως και 330 χλμ. ή τη μικρότερη των 50kWh για αυτονομία έως 230 χλμ. Οι μπαταρίες καλύπτονται από εγγύηση οκτώ ετών/160.000 χλμ. και είναι τοποθετημένες κάτω από τον χώρο φόρτωσης, αφήνοντας αναλλοίωτο τον όγκο του. Το γεγονός αυτό ευνοεί -σύμφωνα με την εταιρεία- και τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά του οχήματος, που εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων (100 kW) ισχύος και 260 Nm ροπής.

Η φόρτιση των μπαταριών πραγματοποιείται μέσω wall box (επιτοίχιος φορτιστής), ταχυφορτιστή ή ακόμα και με τη βοήθεια καλωδίου για φόρτιση από οικιακή ηλεκτρική πρίζα εάν χρειαστεί. Σε έναν δημόσιο σταθμό φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) 100kW, για να φορτιστεί στο 80% η μπαταρία των 50kWh απαιτούνται μόλις 30 λεπτά (περίπου 45 λεπτά για τη μπαταρία 75kWh). Επιπλέον, η μερική φόρτιση των μπαταριών πραγματοποιείται μέσω της ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή την επιβράδυνση. Σημειώνεται, πως ανάλογα με την αγορά και τις υποδομές, το Vivaro-e διατίθεται με έναν ενσωματωμένο τριφασικό φορτιστή 11 kW ή με έναν μονοφασικό 7,4kW.

Την πρακτικότητα ενισχύουν υπηρεσίες αποκλειστικές για ηλεκτρικά οχήματα, οι οποίες είναι προσβάσιμες μέσω σχετικών εφαρμογών. Για παράδειγμα, ο απομακρυσμένος έλεγχος (eremote) του «OpelConnect», επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να χρησιμοποιούν τα smartphones τους για να ελέγχουν την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας ή να προγραμματίζουν το σύστημα κλιματισμού και τις ώρες φόρτισης.

Small, Medium ή Large;

Η Opel λανσάρει το Vivaro-e σε πλήθος εκδόσεων όπως crew cab, platform cab και επιβατικό όχημα. Το μικτό του βάρος είναι από 2.800 μέχρι 3.100 κιλά και το ωφέλιμο φορτίο έως 1.275 κιλά, μια τιμή αρκετά χαμηλότερη -για παράδειγμα- από τα 1.405 κιλά ωφέλιμου της έκδοσης Cargo S 2.0 diesel.

Αναλυτικότερα, το ηλεκτρικό βαν προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις μήκους, με τη μικρότερη «S» να έχει μήκος 4,6 μ. και να διαθέτει χώρο φόρτωσης 4,6 κ.μ., ο οποίος μπορεί να αυξηθεί μέχρι τα 5,1 κ.μ., χάρη στο ανοιγόμενο διαχωριστικό καμπίνας (FlexCargo) στην πλευρά του συνοδηγού, το οποίο επιτρέπει τη μεταφορά αντικειμένων μήκους έως 3,32 μέτρων. Υψηλή ικανότητα ελιγμών προσδίδει στο όχημα το «κοφτερό» τιμόνι με τον κύκλο στροφής των 11,3 μέτρων.

Σε ό,τι αφορά στη μεσαία έκδοση «Μ», αυτή έχει συνολικό μήκος 4,95 μ. και χώρο φόρτωσης 5,8 κ.μ. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η έκδοση «L», η οποία έχει μήκος 5,3 μ. και προσφέρει χώρο φόρτωσης με όγκο 6,6 κ.μ. Το μέγιστο μήκος μεταφοράς αντικειμένων για τις δύο εκδόσεις είναι 3,67 και 4,02 μέτρα, αντίστοιχα. Σημειώνεται, πως το ύψος των περισσότερων εκδόσεων είναι περίπου στα 1,9 μέτρα.

Την ευχρηστία αυξάνει ακόμα το γεγονός, πως οι ηλεκτρικές συρόμενες πλαϊνές πόρτες ανοίγουν αυτόματα εξωτερικά με μία απλή κίνηση του ποδιού. Αξίζει να αναφερθεί, επίσης, πως το ηλεκτρικό Opel διατίθεται προαιρετικά με εργοστασιακό κοτσαδόρο, ο οποίος προσφέρει μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης ενός τόνου.

Στην υπηρεσία του οδηγού

Όπως τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το Vivaro-e προφέρει μία ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που αναβαθμίζουν τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει η Οθόνη Απεικόνισης Σημαντικών Δεδομένων (Head up Display), με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει ακόμα συστήματα Υποβοήθησης Διατήρησης κυκλοφορίας, Διευρυμένης Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας, Ειδοποίησης Ανίχνευσης Υπνηλίας, Ημι-προσαρμοζόμενου Cruise Control, Ειδοποίησης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης και Αυτόματου Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης.

Επιπλέον, αισθητήρες υπερήχων στις εμπρός και πίσω ποδιές του Vivaro-e προειδοποιούν τον οδηγό για εμπόδια κατά τη διαδικασία στάθμευσης, παρακολουθώντας και τα πλαϊνά τυφλά σημεία. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, η 180ο κάμερα οπισθοπορείας προβάλλει τη σχετική εικόνα στην οθόνη αφής των επτά ιντσών, η οποία συνεργάζεται με τα συστήματα infotainment Multimedia Radio και Multimedia Navi Pro, που προσφέρουν ενσωμάτωση τηλεφώνου μέσω Apple CarPlay και Android Auto.