Η VDL Bus & Coach συνεχίζει την τμηματική αποκάλυψη του νέας γενιάς Citea και μετά από κάποιες -διόλου αποκαλυπτικές- εικόνες της εξωτερικής όψης του (διαβάστε Τ&Τ Ιανουαρίου 2021), αλλά και μία απεικόνιση της ηλεκτρικής γραμμής κίνησής του, μας δείχνει τον χώρο οδήγησης του ηλεκτρικού λεωφορείου, όπως μια σειρά εικόνων από το σαλόνι του.
Παράλληλα, μοιράζεται μαζί μας περισσότερα στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος, το οποίο θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό, στην έκθεση Busworld των Βρυξελλών (9-14 Οκτωβρίου 2021).
Τέσσερις εκδόσεις αυτονομίας 600 χλμ.
Ας δούμε, όμως, τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το επόμενης γενιάς VDL Citea, το οποίο θα είναι σε θέση να ταξιδεύει έως και 600 χλμ. με μία φόρτιση των μπαταριών του! Το λεωφορείο θα φέρει μπαταριές «κρυμμένες» στο πάτωμά του, ώστε να μην επηρεάζεται η χωρητικότητά του και παράλληλα να διατηρείται χαμηλά το κέντρο βάρος, προς όφελος της οδικής του συμπεριφοράς.
Το νέο Citea θα διατίθεται σε εκδόσεις μήκους 12,2 (LF-122 και LE-122), 13,5 (LE-135), 14,9 (LE-149) και 18,1 μέτρων (LF-181). Η έκδοση των 13,5 μέτρων διαθέτει δύο άξονες και σε αυτή των 12,2 μέτρων θα μπορούν να μεταφερθούν έως και 110 επιβάτες, ενώ σε κάθε έκδοση του λεωφορείου, θα υπάρχουν τουλάχιστον 45 καθίσματα.
Σημειώνεται πως για το νέο της λεωφορείο, η VDL Bus & Coach δημιούργησε ένα ενιαίο πλευρικό πάνελ αμαξώματος, το οποίο υπόσχεται πως βελτιώνει τη μόνωση του εσωτερικού, μειώνοντας τις ανάγκες θέρμανσης και ψύξης. Επιπλέον, το νέο πάνελ είναι κατά 15% ελαφρύτερο από ένα συμβατικό πλευρικό τοιχίο. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τον αεροδυναμικό σχεδιασμό και τη βέλτιστη διαχείριση ενέργειας, αναμένεται να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας του οχήματος έως και κατά 30%.
Εντυπωσιάζει το νέο κόκπιτ
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός, πως για τη δημιουργία του κόκπιτ του επερχόμενου Citea, η ολλανδική εταιρεία πραγματοποίησε συνεντεύξεις με δεκάδες οδηγούς από διάφορες χώρες της Ευρώπης, προκειμένου να ανακαλύψει τις ανάγκες τους. Να καταλάβουν, δηλαδή, οι σχεδιαστές τι είναι σημαντικό, τι λείπει, τι χρειάζεται να αλλάξει, αλλά και σε ποιους τομείς τα πράγματα πηγαίνουν καλά. Με βάση, λοιπόν, τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας, δόθηκε προτεραιότητα στον σχεδιασμό μιας βέλτιστης καμπίνας οδηγού στη νέα γενιά του Citea, με την εταιρεία να τονίζει πως δεν έχουν γίνει παραχωρήσεις όσον αφορά την εργονομία, την ευχρηστία, την άνεση και την ασφάλεια.
Σημειώνεται, πως η νέα καμπίνα οδηγού έχει δοκιμαστεί αρκετές φορές από διάφορα κέντρα και οργανισμούς και παράλληλα φέρει την επικύρωση τσο του ολλανδικού ινστιτούτου «Gezond Transport» όσο και του γερμανικού «Verband Deutscher Verkehrunternehmen» (VDV).
Αναλυτικότερα, στο νέο Citea αναμένουμε να δούμε μια σημαντικά βελτιωμένη θέση οδήγησης. Επιπλέον αναβαθμισμένη είναι η κολόνα τιμονιού, με μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης και χα- μηλότερες απαιτήσεις για μυϊκή δύναμη κατά το στρίψιμο, για βέλτιστη άνεση με βάση τη σύγχρονη τεχνολογία που χρησιμοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Για τον οδηγό, υπάρχουν ευέλικτες και εκτεταμένες δυνατότητες προσαρμογής της θέσης του, όπως και επαρκής χώρος αποθήκευσης. Επιπρόσθετα, έχει αφιερωθεί πολύς χρόνος για τη βελτίωση των συστημάτων αλληλεπίδρασης οδηγού-οχήματος και των τεχνολογιών ασφάλειας. Αναμένονται, επίσης, μελλοντικές εξελίξεις στα συστήματα πληρωμών και την αυτόνομη οδήγηση.