Ηλεκτρικό 12μετρο ΜΑΝ

Το 12μετρο ηλεκτρικό της ΜΑΝ ήταν διαθέσιμο για test drive από τους επισκέπτες της έκθεσης.

Κεντρικό έκθεμα της MAN Truck & Bus στην έκθεση Busworld 2019 των Βρυξελλών, ήταν το ηλεκτρικό MAN Lion’s City E, στα 12 μέτρα μήκους με 35 καθίσματα.

Ο σχεδιασμός του αμαξώματος διαφέρει σημαντικά σε σχέση με το ντίζελ Lion’s City, και με την απουσία «διαμερίσματος» κινητήρα στο πίσω τμήμα, και την τοποθέτηση των μπαταριών στην οροφή το όφελος είναι συν τέσσερις έξτρα θέσεις καθήμενων επιβατών.

Το Lion’s City E μπορεί να παραγγελθεί με ισχύ για το (κεντρικά τοποθετημένο) ηλεκτρικό μοτέρ από 160 έως 270 kW και οι μπαταρίες στο όχημα που οδηγήσαμε ήταν 480 kWh ενώ δεν υπήρχε και λογισμικό που να περιορίζει την απόδοση (για λόγους μακροζωΐας).

Στα χαρτιά, δεν υπάρχει πιο ισχυρό ηλεκτρικό 12μετρο αστικό, και στην πράξη, το ΜΑΝ επιτάχυνε με φρενήρεις ρυθμούς, και βασικά με τρόπο που δεν έχουμε ξαναδεί σε ηλεκτρικό λεωφορείο, ενώ και η διαδικασία ανάκτησης ενέργειας ήταν πολύ ραφιναρισμένη, χωρίς θορύβους. Το ΜΑΝ Lion’s Intercity τέλος, θα υποδεχθεί κι αυτό τον καινούργιο κινητήρα D1556 LOH (από το 2020, μέχρι τότε τουλάχιστον θα διατίθεται και ο D08) μαζί με το 12άρι σασμάν MAN TipMatic Coach.

Αρθρωτό Lion’s Coach 19 με σύστημα EfficientHybrid

Πρεμιέρα έκανε στη Busworld το Lion’s City 19 EfficientHybrid, η αρθρωτή δηλαδή, εκδοχή του νέου αστικού λεωφορείου της ΜΑΝ με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Το τριάξονο λεωφορείο έχει συνολικό μήκος 18,75 μέτρα, και παρουσιάστηκε με διαμόρφωση για 38 καθήμενους, ή τέσσερις επιπλέον σε σχέση με το 18μετρο Lion’s City 18. Κινητήρας είναι ο ολοκαίνουργιος D1556 LOH σε έκδοση ισχύος 360 hp, ο οποίος υπερκαλύπτει τη νόρμα Euro 6d η οποία τέθηκε σε καθολική ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους. Όταν συνδυάζεται με το υβριδικό σύστημα EfficientHybrid, η αποδοτικότητα αυξάνεται περαιτέρω, και η λειτουργία stop-start καθιστά το όχημα ήσυχο και καθαρό σε κάθε στάση ή φανάρι του δρομολογίου.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πληθώρα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας του αρθρωτού ΜΑΝ, που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε αστικά λεωφορεία. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το (ενεργό) σύστημα θέασης τυφλής γωνίας, με αναγνώριση πεζών, ποδηλατών και γενικά, δικυκλιστών. Επιπρόσθετα, τρεις κάμερες στο εμπρός τμήμα του οχήματος –μία στο κέντρο, και δύο ακροβολισμένες στα άκρα της μάσκας– σκανάρουν διαρκώς τα τεκταινόμενα εμπρός από το λεωφορείο, και με ηχητική και οπτική (στον πίνακα οργάνων) ένδειξη προειδοποιούν τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις ή επικείμενη σύγκρουση τόσο ευθεία μπροστά, όσο και στη διάρκεια στροφής/μανούβρας. Όλα αυτά θα προσφέρονται απευθείας από το εργοστάσιο, ή ως ρετροφίτ σε όλα τα αστικά ΜΑΝ από το 2020.

 

Αριθμοί & Γεγονότα για το Εκθεσιακό Συνέδριο της Ηλεκτροκίνησης 2019

Αριθμοί & Γεγονότα για το Εκθεσιακό Συνέδριο της Ηλεκτροκίνησης 2019

 

Χορηγοί